Çağrı Merkezi Nedir?
28 Eylül 2021
Çağrı Merkezi Nedir?

Çağrı merkezleri, kurumların müşterileri ile iletişimde oldukları departmanlardır. Bazı firmalar, müşteri ya da potansiyel müşterilerini çağrı merkezi aracılığı ile bulurlar. Abonelik sistemi ile çalışan firmalarda ise genelde aboneler firmayı arayarak sorun ya da taleplerini iletirler.

Inbound Çağrı Merkezi Nedir?

Müşteri ya da abonelerin firmayı aradıkları çağrı merkezleridir. Gelen aramalara istinaden talep ya da  şikayet alınır gerekirse ilgili birime yönlendirilir, yardım, bilgi alma, işlem yapma gibi konularda destek verilir.

Özellikle perakende satış yapan firmalar, sipariş almak için inbound çağrı merkezleri kurarlar. Birçok inbound çağrı merkezinde outbound çağrı merkezi görevi de yürütülmektedir.

Outbound Çağrı Merkezi Nedir?

Dış arama yapan çağrı merkezleridir. Genellikle potansiyel müşterileri arayarak sipariş almaya çalışan operasyonlar tercih ederler. Bunun dışında inbound çağrı ile gelmiş müşteri veya aboneleri  arayarak talep ya da sorunlarını çözme gibi konularda destek veren çağrı merkezleri de dış arama yapan çağrı merkezleridir.

Çağrı Merkezinin Kuruma Sağlayacağı Avantajlar Nelerdir?                                     

Çağrı merkezi kurumun sesi ve birçok müşterinin ilk temas kurduğu ve direkt temasın sürekli sağlandığı bir yerdir. Bu nedenle firma güvenilirliği ve marka tutundurması gibi birçok konuda kritik öneme sahiptir.

Firmalar, her bölgede temsilcilik açamayabilir ancak çağrı merkezi ile müşterilerine direk götüremediği birçok hizmeti hızlı ve kolay bir şekilde üstelik maliyetleri düşürerek verebilir. Çağrı merkezi sayesinde;

Sipariş alma
Randevu alma
Teknik destek hizmeti
Kampanya, promosyon ve benzeri konularda bilgi verme gibi hizmetler verilebilir.

Çağrı merkezinin sağladığı avantajlar sadece maliyetlerin düşürülerek bu hizmetlerin çok geniş bir alana verilmesini kapsamaz;

Tek bir noktadan 7/24 hizmet verilmesini sağlar.
Müşterilerin bilgilerinin saklanarak tanınması, bilgilerin güncellenmesi ile arayan müşterilere daha hızlı hizmet verilmesi ve müşteri sadakatının sağlanması
Müşteri veya abonelerden gelen şikayet ve taleplerin analiz edilerek daha hızlı çözümler bulunması
Tek bir merkezde toplanan verilerin analiz edilerek, kaynak yönetimi ve planlamasının yapılabilmesi
Maliyetlerin önceden ve daha kolay hesaplanması
Değişen şartlara göre istihdam sağlanan personele daha hızlı ve etkin bir eğitim verilebilmesi gibi avantajları vardır

Çağrı Merkezi Kulaklıkları ve Önemi

Müşterilerin çağrı merkezi deneyimi o firma ve markaya bağlılığı ya da o anda sipariş verme gibi kararlarını doğrudan etkiler. İyi işleyen bir operasyon için iletişimin düzgün sağlandığı kaliteli çağrı merkezi kulaklıklarının önemi çok yüksektir. Hatta birçok firma için hayati önem taşır. Çağrı merkezi kulaklıkları normal kulaklıklardan farklıdır. Aktif gürültü önleyici özelliği ile dışarıdaki sesleri yalıtan ve sadece kulaklıktaki sesin duyulmasını sağlayan, çevredeki seslerin müşteriye gitmesini engelleyen ergonomik çağrı merkezi kulaklıkları profesyonel çağrı merkezlerinin tercih ettikleri kulaklıklardır. 

 



Facebook Linkedin