Bakım, Destek ve İşletmenlik
Bakım, Destek ve İşletmenlik

Müşterilerimizin kendi işlerine odaklanmalarını sağlamak amacıyla, müşterilerimizin BT  altyapı  desteğini ve işletimini gerçekleştiriyoruz. Arıza oluşmadan gerekli önlemleri almak yaklaşımı ile servis sunarak, periyodik olarak arıza önleyici bakım, network donanım ve sistem yazılımları için gerekli düzenleme ve güncelleme  hizmetleri sunuyoruz.



Facebook Linkedin
Bakım ve Destek Servisleri

Bakım ve Destek Servisleri en kapsamlı anlamıyla, tanımlı bir IT  altyapısındaki sistemlere, cihazlara, yazılımlara verilen kurulum, bakım, onarım ve destek hizmetleridir. İlgili cihaz envanterindeki bileşenlerin kurulumunu, üzerinde uzlaşılan bir bakım anlaşması çerçevesince çalışır durumda tutulmasını, tamir ve onarımını ve periyodik/koruyucu bakımını içermektedir. 
Bu servisler, müşterilerimizin gereksinim ve önerileri doğrultusunda tüm eğitimlerini tamamlamış uzman personelimizle Biltam kalite ve hizmet anlayışı doğrultusunda verilmektedir.

Bu servislerimiz genel olarak aşağıdaki başlıklardan oluşuyor;

Network Ekipmanları Bakım ve Destek 
PC, Server ve Çevre Birimleri Bakım ve Destek
IT Güvenlik Ürünleri ve Sistemleri Bakım ve Destek
Yazılım Bakım ve Destek

 

incele oku »
Help-Desk (Yardım Masası) Servisleri

Help-Desk (Yardım Masası) servisi, Bilgi Teknolojileri ürünlerinin  kurulumunda yasanabilecek teknik sorunlarda veya ürünlerin bakımla ilgili gereksinimlerinde yardımcı olmak amacıyla, Profesyonel Helpdesk ekibimiz tarafından verilmektedir. Help Desk yönetiminde, gelen servis taleplerinin kaydı ve yönetimini konusunda dünya lideri olan özel bir  bulut CRM Uygulaması kullanılmaktadır.

Müşterimizin isteği doğrultusunda, belirlenen periyotlarda gerekli tüm raporlar kendisine sunulur.  Bu raporlar, kimler tarafından aranıldığını, ne konularda yardım istenildiğini ve aramaların gün/saat bilgilerini içerir. CRM (Customer Relationship Management/ Müşteri Hizmetleri Yönetimi) uygulamasının bir parçası olan Help Desk hizmeti, müşterilerimize; altyapı, grup kurma ve iş gücü masraflarını ortadan kaldırarak maliyetlerini düşürmesine, müşteri portföyünü daha rahat ve etkin olarak yönetmesine yardımcı olmaktadır

incele oku »
Yerinde Garanti Servisleri

Yerinde Garanti Servisleri projesi gerçekleştirilen ve kurulumu yapılan garanti kapsamındaki cihazlara, sistemlere, yazılımlara verilen bakım, onarım ve destek hizmetleridir. İlgili cihaz envanterindeki bileşenlerin kurulumunu, üzerinde uzlaşılan bir yerinde (genişletilmiş) garanti anlaşması çerçevesince çalışır durumda tutulmasını, tamir ve onarımını ve periyodik/koruyucu bakımını ver arızalanan cihazların garanti kapsamında üretici firma ile koordine edilerek tamir veya cihaz değişiminin sağlanması adımlarını içermektedir.

Bu servisler, müşterilerimizin gereksinim ve önerileri doğrultusunda tüm eğitimlerini tamamlamış uzman personelimizle Biltam kalite ve hizmet anlayışı doğrultusunda verilmektedir.

Bu servislerimiz genel olarak aşağıdaki başlıklardan oluşuyor;

  • Network Ekipmanları için Yerinde Garanti
  • PC, Server ve Çevre Birimleri için Yerinde Garanti
  • IT Güvenlik Ürünleri ve Sistemleri için Yerinde Garanti
  • Yazılım için Yerinde Garanti
incele oku »
Çağrı Bazında Teknik Destek

Telefonda Destek Hizmeti
Çağrı Bazında Teknik Destek Hizmetinin ilk adımıdır. Servis talebi Helpdesk Birimimiz tarafından  telefonda ele alınır. Teknik ekibimiz tarafından, konu teknik olarak incelenerek soruna yönelik çözümler müşterilerimizle paylaşılır. Sorun giderildiği zaman çağrı sonlandırılır. Sorun telefonda giderilememiş ise, müşterilerimiz diğer destek hizmetlerimize yönlendirilir.

Teknik Destek Hizmeti
Telefonda çözülmesi mümkün olmayan arızalar; donanım arızaları, upgrade işlemleri veya müşterilerimizin uzman personel tarafından yapılmasını tercih ettikleri yazılımsal müdahaleler, konfigürasyonel işlemler için en uygun çözüm teknik servis hizmetidir. 

Bu gruba giren bazı hizmetler şu şekildedir;

Donanımsal arızaların onarım işlemi,

Donanım ilaveleri, donanımsal upgrade işlemleri,

Yazılımların yüklenmesi ve yapılandırılması, konfigürasyon çalışması

Periyodik Bakım işlemleri

Kurulum işlemleri

incele oku »
Managed Networks / Uzaktan İzleme ve İşletim Servisleri

Müşterilerimiz için gittikçe daha kritik hale gelen ağ ve güvenlik sistemlerinin yönetimi proaktif yaklaşımlar gerektiriyor. Müşterilerimizin tüm iş verilerini sağlayan bu kritik sistemler sürekli ve merkezi olarak izlenmeli ve gerekli aksiyonlar en kısa sürede alınmalı.

Ancak merkezi yönetim için gerekli altyapıların kurulumu ve ilgili personelin istihdamı müşterilerimiz için yüksek maliyetler oluşturabiliyor. Bu nedenle birçok kurum bu yatırımları yapamamakta. Biltam’ın bünyesinde bulunan Ağ ve Güvenlik İzleme Merkezi / (Network Sistem ve Güvenlik Yönetimi Merkezi) ile müşterilerimize ilişkin sistemlerin uzaktan 7/24 izlenmesi ve işletilmesini daha düşük maliyetler ile gerçekleştirebiliyoruz.

Bu servisimiz ile müşterilerimizin Bilgi İşlem Departmanı olsun veya olmasın ağını etkin bir şekilde yöneterek, ağın her türlü ihtiyaçlarına anında cevap verebiliyor ve iş akışının kesilmeden devam etmesini sağlıyoruz.

Bu servisin standart çalışmaları;

  • Öncelikle müşteriye özel, 7x24 aktif faaliyet gösteren Network Operasyon Merkezi kuruluyor. Network sistemleri konusunda uzman ve deneyimli, destek mühendisleri ve teknisyenlerinden oluşan ekibimizin oluşturduğu bu merkez haftanın 7 günü 24 saat boyunca sistemi yönetimini yapıyor.
  • Merkez tarafından network ağı sürekli izlenerek yönetiliyor. Network ağını oluşturan cihazların durumu eş zamanlı olarak kontrol edilerek cihazlardan toplanan istatistiki bilgiler, belirli zaman aralıkları içinde raporlanıyor. 
  • Ağ üzerinde oluşan problemler önceden saptanarak kısa sürede gideriliyor. Böylece iş akışı kesintiye uğramadan devam ediyor.
  • Network ağının performans ölçümü yapılarak, sistemin olması gereken performansta çalışması sağlanıyor.
  • Yazılım güncellemeleri, tek bir merkezden zamanında gerçekleştiriliyor.

Network servislerine genel bakış:

Yönetilen servisler

  • 24x7 Help desk & Operasyonel Altyapı
  • Policy yönetimi ve destek
  • Kurulumlar, taşıma ve değiştirme

 

İş Sürekliliği

  • Firewall, anti-virus ve network güvenliği
  • İsteğe bağlı kaynaklar
  • Tüm ana vendorlar ve tam akredite danışmanlar ile
incele oku »
Dış Kaynak Kullanım Servisleri

Müşterilerimizin geçici veya sürekli ihtiyaçlarını karşılama amaçlı servisimizdir.

Bu servis, çeşitli seviyelere sahip elemanlarımızı kiralamak olacağı gibi her türlü donanım ihtiyacının karşılanması şeklinde de olabilmektedir.

Müşterilerimiz dış kaynak kullanımındaki amaçları genellikle aşağıdaki gibidir.

  • Daha kaliteli bilgi sistemi hizmeti yürütebilmek,
  • Bu servisi dışarıdan aldıkları için kendi alanlarında daha çok yoğunlaşarak başarılarını arttırmak

Dış kaynak kullanımının müşterilerimiz için avantajlarını başlıklar altında toplayacak olursak;

  • Maliyetlerinin düşürülmesi
  • Servis kalitesinin yükseltilmesi
  • Risk delegasyonu
  • Verimliliğin arttırılması
  • Müşterilerimizin CAPEX (sermaye harcamaları) yerine OPEX (operasyon giderleri) ağırlıklı bir yapıya kavuşturulması
  • Müşterilerimize Biltam’ın kaynaklarına ulaşım imkanının sağlanması
incele oku »
Cisco Smart Care Co-branded Managed Services

Cisco Smart Care servisleri ile kritik network cihazlarınızı Cisco mühendisleri ile birlikte 7/24 izliyor, sorunlar henüz başınızı ağrıtmadan size çözüm sunabiliyoruz. Üstelik bunu diğer bakım anlaşmalarınızdan, tüm diğer Cisco servis paketlerinden daha uygun maliyetlerle ve daha fazla ek avantajla birlikte yapabiliyoruz.

SmartNet, Shared Support gibi diğer Cisco servislerinden farklı olarak Smart Care network altyapınızı sizin için sürekli dinliyor ve gözlemliyor. Yazılım güncellemelerini otomatik olarak yapmanızı sağlıyor, sorun daha size yansımadan sorunun çıkabileceğinden haberdar olduğu için kesintisiz iletişim sağlıyor.

incele oku »